Retourneren & garantie

Voor het retourneren en ruilen van producten hanteren wij een speciaal 'Retour & Ruilbeleid'. Lees dit beleid goed door om misverstanden en vertragingen te voorkomen.

U kunt contact met ons opnemen met een verzoek om een product te retourneren of te ruilen als de volgende situaties zich voordoen:

  • Ik ben niet tevreden met het product
  • Het product is defect, beschadigd of incompleet bij aankomst
  • Het product is defect of beschadigd binnen de garantieperiode
  • Verkeerd ontvangen bestelling
  • Het product past niet

Opmerking: Controleer uw product bij aankomst meteen op beschadigingen of ontbrekende onderdelen. Is dit het geval, schrijf ons dan een e-mail naar [email protected] en de verzendkosten voor het terugsturen van uw product worden door ons vergoed. Ook als het pakket zelf beschadigd is, kunt u weigeren het te accepteren en in plaats daarvan contact met ons opnemen. Zorg ervoor dat als u het pakket wel aanneemt, u de schade ook meldt aan de bezorger.


Kosten retourzending

De kosten voor het retourneren van een zending worden door ons alleen vergoed indien:

-Het product bij aankomst defect, beschadigd of incompleet is.

-Het product binnen de garantieperiode defect en beschadigd is

-Het door u ontvangen product anders is dan het bestelde product (dit betekent dat de kosten niet worden vergoed als u per ongeluk het verkeerde product heeft besteld!).


Hoe te retourneren

Voordat u artikelen terugstuurt, moet u contact met ons opnemen voor een retour/omruilvergunning. Ongeautoriseerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.

Stap 1: Doe het product in de originele doos met alle handleidingen en accessoires, zodat het in dezelfde staat aankomt als toen u het ontving. Wij zijn niet verantwoordelijk voor producten die beschadigd zijn door slechte verpakking of verloren zendingen. Wij moeten alle originele producten ontvangen om uw retour of omruiling te kunnen verwerken. Restitutie is niet mogelijk als de geretourneerde producten op enigerlei wijze zijn beschadigd voordat ze bij ons aankomen.

Stap 2: Stuur een kopie van uw factuur mee. Als bescherming tegen mogelijk misbruik behoudt Base Wheels zich het recht voor om een terugbetaling te weigeren aan iedereen die naar onze mening buitensporige hoeveelheden heeft geretourneerd.

Stap 3: We raden je aan je retourzending te versturen met een betrouwbare internationale transporteur die tracking biedt (zoals UPS). Retourzendingen worden op eigen risico verzonden. Het wordt sterk aanbevolen dat je het pakket verzekert, omdat je er verantwoordelijk voor bent dat alle artikelen in de oorspronkelijke staat aankomen zoals ze zijn verzonden. U kunt ook retourneren door ons fysieke adres te bezoeken.


Vervanging of terugbetaling

Wanneer u een product retourneert, ontvangt u automatisch een e-mail van ons wanneer het product is ontvangen. Zodra we het geretourneerde product hebben onderzocht, sturen we je een vervangend product of betalen we het aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten die je hebt betaald voor het retourneren van het product (als bewezen is dat de fout bij Base Wheels ligt). Het kan tot 7 werkdagen duren (gerekend vanaf de dag dat je het artikel aan ons hebt geretourneerd) tot we je retourzending hebben verwerkt.


Uitzonderingen

De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd voor restitutie of omruiling:

  • speciaal bestelde onderdelen
  • geïnstalleerde onderdelen
  • gelakte onderdelen
  • uitverkoop onderdelen

Feedback

Als u complimenten, klachten of suggesties met ons wilt delen, laat het ons dan weten. Wij zijn trots op uw feedback, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Stuur ons uw feedback naar [email protected] en wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden. Bij voorbaat dank!